tisdag 1 december 2009

Lemarc på Cirkus 21/9 2010



Efter flera månaders nogranna efterforskningar och idogt hängande på gästboken på LeMarc.se så lyckades jag till slut klösa lös två plåtar till spelningen på Cirkus i Stockholm den 21/12 nästa år. Missade biljettsläppet förra gången -07, och grämde mig ofantligt över att jag aldrig fick se honom då. Nästa år i september tar jag och min kompis Palle en ljuvlig revansch! Med kanonplatser på sjätte raden på parkett så sitter vi bra till för att ta del av ett oförglömligt stycke ur svensk musikhistoria.
Peter LeMarc har definitivt prioriteringarna på rätt ställe och han hade själv kämpat hårt för att de som verkligen är genuina fans skulle få möjlighet att ta del av en exklusiv Pre-Sale dagen innan det officiella biljettsläppet. I går kl 10.00 skulle webmastern för LeMarcs hemsida lägga ut ett antal länkar till biljettförsäljning för konserterna i Sthlm, G-borg, Malmö och Uppsala, som dessutom är de enda platser han tänkt uppträda på. Peter LeMarc satt dessutom med Webmastern och följde hela förloppet på gästboken, lade här och där in lugnande kommentarer till oss galningar som frenetiskt uppdaterade hemsidan i väntan på att länkarna skulle komma. Kl 10.05 dök min uppkoppling på jobbets dator pgr. av kommunens webfilter. Förmodligen hade jag uppdaterat lite för hastigt så filtret kände av det som något slags spam :)
Panikslagen stängde jag ner browsern och startade snabbt upp den igen. Å så fungerade det igen....puh!

Kl 10.35, när handsvetten formligen rann efter armarna så dök länkarna upp. Snabb som en vessla klickade jag in mig på länken för konsert nr 2 i Sthlm på Cirkus. Turligt nog så var det Eventim.se som sålde biljetterna, och eftersom jag sedan tidigare registrerat mig som användare där så slapp jag hamna i problemsituationen av att slungas ut ur bokningen pgr. av registrering. Jag läste sedan att detta problem hade inträffat för många av de andra gästboksbesökarna på Lemarc.se.

Hur som helst bokade jag av två kalasplatser på sjätte raden på parkett för mig och Palle. Lyckan var fullkomlig. För de som vart med på att jaga biljetter när Springsteen skall spela i Sverige kan förstå att med de begränsade antal biljetter som Lemarc nu släppte...så är det snudd på samma avverkning. Kanske inte riktigt, men nära på!

Nu medan Savannah sover lunch skall jag äta lite sega gamla ostbågar och avnjuta LeMarcs Liveplatta från 2008.


~ Adieu ~

1 kommentar:

  1. För en van Springsteen biljettjägare tycker jag detta var alldeles för enkelt..;-)

    Själv avvaktade jag iskallt till klockan 21.15 och slog sedan till på 4 biljetter på rad 10.
    Anna hade köpt 4 biljetter tidigare under dagen men i mitt tycke lite för långt bak (typ vid ljudteknikerbåset)
    Så vet du någon som skulle vilja köpa dessa?

    Sen fick det bli dyrbiljetter med käk. 1045 kr kan tyckas vara lite dyrt men då ingår en tvårättermiddag med oxfilé i restaurangen. Lite brackigt, men då blev plåtarna bättre!

    Vi träff´s och trivs på cirkus!

    SvaraRadera

 
Blogglista.se Personligt Top Personligt bloggar BloggRegistret.se