tisdag 3 november 2009

Kites Ho'

Tisdag och onsdag är bra dagar i tv-serie sammanhang. För då kan man med lite kringelkrokar se på spronkans nya avsnitt av Two and a half men, och The big bang theory.Karaktärerna i The big bang theory är suveräna, speciellt Sheldon och Koothrappali.
I vanlig ordning så är "huvudkaraktären" minst rolig, Leonard. Inte tråkig, bara inte lika bra som de övriga. Knepigt nog tycker jag mig kunna skönja ett mönster där huvudkaraktären i komediserier är lite för ordningssam och aningen tråkig, och det är någon av bikaraktärerna som man verkligen skrattar åt? Kanske är jag lite ute på tunn is med detta påstående, men jag tror ändå att jag har rätt 70 % av dagens tv-serier. Även om det kanske inte är avsett att finnas
någon direkt huvudkaraktär i The big bang theory, så uppfattar jag ändå att det ändå Leonard som är det.


I two and a half men, är det inte riktigt lika enkelt. Där varierar karaktärernas humorfaktor väldigt mycket. Efter att ha följt serien i sju säsonger så uppfattar jag att den humoristiska ledartröjan växlats fram och tillbaka mellan Charlie och Alan.


En del svammel i detta inlägg...precis som min blogg skall vara :)

Ett tunt och skört skal av dravel med ett genomskinligt innehåll av strunt!

~ Adieu ~

1 kommentar:

  1. Tror att du har helt rätt i det du säger om att det är sidokaraktärerna som är roligast. Tror nästan att det är medvetet från producenterna. Det innebär att man har alltid en bra början på en spin-off.

    Håller i alla fall med dig gällande 2 1/2 men samt big bang.. Är helt suveräna. Gary har fortfarande lite för mjäkighet över sig på nåt sätt.
    Av en ren slump hamnade jag häromkvällen framför ett avsnitt av Vänner. Inget speciellt avsnitt på nåt sätt utan ganska standardepisod.
    Satt och gapskrattade fullt ut innan avsnittet var klart. Vänner är så vida överlägset alla andra serier fortfarande att det är sanslöst.

    SvaraRadera

 
Blogglista.se Personligt Top Personligt bloggar BloggRegistret.se