torsdag 5 november 2009

Time-out från sitt jobb

Ibland undrar jag om inte vissa personer borde få en time-out på sitt eget jobb?

Vi har nu tjollrat på med tillvalen till vårt radhus ända sedan Juli och det har inte gått genomföra en enda sak smidigt. Det har definitivt inte att göra med hur vi gjort tillvalen. Jag påstår att vi är ytterst strukturerade när det gäller sådant här, och har faktiskt dragit på oss en del rutin inom området efter att vi genomgått en liknande procedur då vi köpte en ny bostadsrätt. Nä, detta har helt och hållet att göra med en person som är inkompetent, arrogant, otrevlig och med all säkerhet avskyr sitt eget jobb. Jag är övertygad om att denna person har helt andra karriärdrömmar och arbetar endast med detta för att lyfta sin lön. Vilken förmodligen är ganska hög dessutom. Jag skulle däremot inte inte lyfta ett ögonbryn en millimeter av förvåning om jag skulle få veta att denna person är anställd av sin pappa, av rent och skärt medlidande.

Irritationen denna gång rör tidsmarginalen för tillval av tapeter och färg. På grund av att hon "missförstått" målerifirman så får vi nu endast sex dagar på oss att hinna med att göra alla tillval för tapeter och färg. Denna period sträcker sig dessutom över en helg. Egentligen hade vi planerat att åka till Sundsvall denna helg för att handla. Som tur är så hade vi ställt in det sedan en tid...tack och lov får jag väl säga.
Jag känner i skrivande stund att denna person skall få ett smeknamn. "Tillvalsmarodören" passar utmärkt. Jepp, Tillvalsmarodören kan inte göra sitt jobb, och har visat det för oss om och om igen.

Egentligen tycker jag inte om att kasta skit på andra människor. Men hellre att jag ventilerar det i min Blogg, än att jag gnäller om det till min sambo. Hon är för övrigt lika förbannad på Tillvalsmarodören. Gnället skulle ändå bara suga en massa energi ur våra redan så utmattade kroppar.

Jag har försökt att utelämna kön och arbetsplats för att det inte skall bli allt för uppenbart vem det är. Jag kan i alla fall säga att företagets namn börjar på SK och slutar på ANSKA.
Jag skulle föreslå att Tillvalsmarodörens kollegor borde göra en intervention och föreslå en lååång Time-Out som lösning.

~ Adieu ~

2 kommentarer:

  1. Hmm, jag anar ett annat mönster... Om inte jag missminner mig så har ni gått igenom en liknande process tidigare med kanske inte heller fullt så lyckat resultat.. ;-)

    Kanske att ni inte ska prova att kombinera tillval som "Papyrustapet framställd av mongoliska barnarbetare och färgad av den ukrainska svampen Kaizerzvampe som bara växer på montblancs nordsida de år som medeltemperaturen ligger över +12 grader"
    tillsammans med "färgen från 100 000 polynesiska drönarbin som tagit pollen från växter på atollen myuhuhuh som bara kommer fram vid tsunami lågvatten"

    Testa en sån sak som färgen "röd" tillsammans med "papperstapet"
    ;-)

    SvaraRadera
  2. Det enda som egentligen fungerade förra gången var tillvalen. Allt annat som följde därefter gick däremot åt fanders!

    Tycker annars att det verkar intressant med den där papyrustapeten...kan man beställa den på nätet? :)

    SvaraRadera

 
Blogglista.se Personligt Top Personligt bloggar BloggRegistret.se