fredag 30 oktober 2009

biljetter till Peter LeMarc


Jag är ett stort fan till Peter Lemarc och har lyssnat på honom i många år. Nu har han för inte så länge sedan gått ut officiellt i media och meddelat att han kommer göra en ny turné oktober 2010. När jag fick höra detta blev jag i eld och lågor eftersom jag missade att få tag på biljetter förra turnén. Denna gång skall det inte gå lika illa. Nu ska jag bara har tag på plåtar, om det så innebär att jag skall åka till Peter själv och böna och be honom om dem :)

Jag har efter lite efterforskningar på gästboken på hans hemsida så har jag förstått att för att ha någon slags förtur till biljetter så skall man helt enkelt hänga på gästboken som trogen besökare och det fan man är.
Jag ställde en fråga till Peter LeMarc på gästboken och fick faktiskt ett rätt bra svar:

-----

JohanL, Umeå, 2009-10-29: Skulle du inte kunna ge en liten vink om ungefär när biljetter kommer att börja släppas?

Biljetterna till turnén hösten 2010 (som troligtvis går av stapeln i september-oktober), kommer att släppas på DEN HÄR sidan nyår. Det gäller med andra ord att hålla lite koll i gästboken då och då.

Det vi (det vill säga management, arrangörer och jag) för närvarande arbetar med, är att hitta ett pålitligt sätt att sälja biljetterna på. Fair play. Det finns som förra gången inga VIP-pass, friplåtar eller gästlistor. Inte ens till tidningar eller andra fripassagerare. Det är människor som uppskattar min musik som ska ha företräde till biljetterna. Detta kan synas som en självklarhet, men det är svårare att genomföra i praktiken än vad man kan tro. Dessutom arbetar vi med att hitta en lösning så att hemsidans besökare kan få någon slags förtur till biljettköp. Jag hoppas vi lyckas.

Som jag sagt förut, blir det ingen maratonturné. Tyvärr kommer vi inte att besöka norra Sverige (och med det menar jag städer norr om Stockholm med omnejd). Jag är ledsen för det, men det är bara så det är. Cold hard facts

-----

Nu känns det lite bättre faktiskt. Det gäller bara att vara först till kvarn när det släpps.

~ Adieu ~


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogglista.se Personligt Top Personligt bloggar BloggRegistret.se