tisdag 27 oktober 2009

Nu jädrar

Nu känner jag hur skrivådran bultar...jag tycker ju till om en massa saker idag!

Varför det skall vara så svårt att få inhandling och matlagning att fungera nu för tiden? Att man blivit småbarnsförälder är uppenbart den huvudsakliga orsaken, det är ett faktum. Men jag fattar inte varför det ändå skall vara så svårt att få en bra rutin på det hela. Jag tycker att det blir en massa dutthandlande hela tiden, och när det väl blir en storhandling, ja då dröjer det ändå inte särskilt länge innan kylen ropar hallå, och man står där och undrar om man skall köpa hem hämtpizza eller hamburgare. När vi väl gjort försök in absurdum till att veckoplanera och skriva matschema med inhandlingslistor och allehanda trix, så är det ändå alltid något som kommer i vägen och stjälper planeringen.

Det är i alla fall tur att Savannahs mat funkar hyffsat, för det vara väl egentligen strunt samma med oss. Vi klarar oss på lite snabbmat och mackor emellanåt.
Jag har dock ändå förhoppningarna uppe att vi mognar in i ett mer strukturerat handlande och ätande med goda rutiner framöver. Det kan man väl kanske kalla hållbar utvekling om något.
Fram tills dess så dutthandlar vi tills vi storknar!

~ Adieu ~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogglista.se Personligt Top Personligt bloggar BloggRegistret.se